вівторок, 17 квітня 2012 р.

Використання ІКТ на уроках математики

Використання інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках математики

Лучкова А. С.

вчитель математики

Марганецька загальноосвітня школа №5 


Як прогнозують учені, ХХІ століття буде століттям розвинених інформаційних технологій, глобальної комп'ютеризації виробництва. Життя вимагає інтелектуально розвиненої особистості і разом із цим толерантної, відкритої до демократичного спілкування й розвитку в національному та міжнародному вимірі. Провідна роль у формуванні такої особистості належить освіті.
В галузі сучасної шкільної освіти взято курс на гуманізацію і демократизацію навчання, а головною його метою стає розвиток особистості як найвищої цінності суспільства. Одним із напрямків формування особистості школяра як творчої, розвитку позитивних якостей кожного учня, його потенційних можливостей є впровадження ІКТ на уроках математики.
ІКТ мають відкрити нові шляхи і дати широкі можливості для подальшої диференціації навчання, всебічної активізації творчих, пошукових, особистісно-орієнтованих, комунікативних форм навчання, підвищення його ефективності, мобільності й відповідності запитам практики. Тому диференціація та максимальна індивідуалізація навчального процесу через впровадження ІКТ, в тому числі, через застосування програмних засобів навчання математики, з урахуванням інтересів і здібностей учнів сприятиме становленню всебічно розвиненої особистості.
Мета даної статті – показати приклади застосування програмних продуктів  Microsoft (Excel, Word, Power Point, Paint).та педагогічних програмних засобів з «Бібліотеки електронних наочностей»: «Алгебра, 7-9 класи» та «Геометрія, 7-9 класи» на уроках математики
Дані програмні продукти створюють чудові мож­ливості для підвищення ефективності навчання ма­тематики.
Вони допомагають застосовувати такі методи навчання:
·        шкільна лекція з ілюстраціями, створивши власний мультимедійний додаток до уроку;
·        групова, парна, а особливо, індивідуальна робота;
·        активні методи навчання (проведення посильних навчальних досліджень, моделювання і конструювання геометричних об'єктів, логічна організація невеликих фрагментів навчального матеріалу, створення учнівських проектів тощо).
Наприклад, програма Word допомагає учням готувати реферати та доповіді, а програма Excel дозволяє розв'язувати дослідницькі завдання: на визна­чення увігнутості, опуклості кривих, у побудові дотичної і нормалі в будь-якій точці області визна­чення функції, дослідження точок максимуму й мі­німуму, найбільшого і найменшого значень на про­міжку, визначення площі фігури, обмеженої лінія­ми.
За допомогою Power Point учні створюють авторсь­кі творчі презентації з окремих тем математики, створюють проекти, у процесі підготовки яких відбувається інтегра­ція знань з навчальних предметів: алгебри, геометрії, інформатики, літератури, мови, географії, біології, історії. Учні використовують різні джерела: еле­ктронні бібліотеки, пошукові системи Інтернету, ен­циклопедії, шкільні підручники та наукову літературу. Віртуальний проект — це не стільки ін­формаційне середовище, скільки середовище власно­го саморуху, саморозвитку, а головний результат — генерація нових власних творчих здібностей.
Діти самостійно досліджують теми з математи­ки, розвивають літературні здібності, покращують знання з мови, досліджують свої творчі роботи на виховну та методичну цінність, на раціональність дизайнерського задуму (кольорова гама, єдність стилю, проектування структури), на інформативну завантаженість екранної сторінки, на послідов­ність, лаконічність та доступність викладу навчаль­ного матеріалу.
Використання мультимедійних презентацій вчителем може якнайкраще забезпечити наочність, тому що у дітей більш розвинена зорова та емоційна пам’ять. А також за допомогою власних презентацій Microsoft Power Point вдається компенсувати відсутність в існуючих підручниках матеріалів, де відображено сучасні наукові досягнення.
Маю надію, що дана стаття допоможе вчителям математики ефективніше використовувати ІКТН з метою формування таких позитивних якостей особистості школяра, як розумова активність, пізнавальна самостійність, пізнавальний інтерес, потреба в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються, ініціатива, творчість.

Немає коментарів:

Дописати коментар