Використання інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках математики
Лучкова А. С.
вчитель математики
Марганецька загальноосвітня школа №5
Як прогнозують учені, ХХІ століття буде століттям розвинених інформаційних технологій, глобальної комп'ютеризації виробництва. Життя вимагає інтелектуально розвиненої особистості і разом із цим толерантної, відкритої до демократичного спілкування й розвитку в національному та міжнародному вимірі. Провідна роль у формуванні такої особистості належить освіті.
В галузі сучасної шкільної освіти взято курс на гуманізацію і демократизацію навчання, а головною його метою стає розвиток особистості як найвищої цінності суспільства. Одним із напрямків формування особистості школяра як творчої, розвитку позитивних якостей кожного учня, його потенційних можливостей є впровадження ІКТ на уроках математики.
ІКТ мають відкрити нові шляхи і дати широкі можливості для подальшої диференціації навчання, всебічної активізації творчих, пошукових, особистісно-орієнтованих, комунікативних форм навчання, підвищення його ефективності, мобільності й відповідності запитам практики. Тому диференціація та максимальна індивідуалізація навчального процесу через впровадження ІКТ, в тому числі, через застосування програмних засобів навчання математики, з урахуванням інтересів і здібностей учнів сприятиме становленню всебічно розвиненої особистості.
Мета даної статті – показати приклади застосування програмних продуктів Microsoft (Excel, Word, Power Point, Paint).та педагогічних програмних засобів з «Бібліотеки електронних наочностей»: «Алгебра, 7-9 класи» та «Геометрія, 7-9 класи» на уроках математики
Дані програмні продукти створюють чудові можливості для підвищення ефективності навчання математики.
Вони допомагають застосовувати такі методи навчання:
· шкільна лекція з ілюстраціями, створивши власний мультимедійний додаток до уроку;
· групова, парна, а особливо, індивідуальна робота;
· активні методи навчання (проведення посильних навчальних досліджень, моделювання і конструювання геометричних об'єктів, логічна організація невеликих фрагментів навчального матеріалу, створення учнівських проектів тощо).
Наприклад, програма Word допомагає учням готувати реферати та доповіді, а програма Excel дозволяє розв'язувати дослідницькі завдання: на визначення увігнутості, опуклості кривих, у побудові дотичної і нормалі в будь-якій точці області визначення функції, дослідження точок максимуму й мінімуму, найбільшого і найменшого значень на проміжку, визначення площі фігури, обмеженої лініями.
За допомогою Power Point учні створюють авторські творчі презентації з окремих тем математики, створюють проекти, у процесі підготовки яких відбувається інтеграція знань з навчальних предметів: алгебри, геометрії, інформатики, літератури, мови, географії, біології, історії. Учні використовують різні джерела: електронні бібліотеки, пошукові системи Інтернету, енциклопедії, шкільні підручники та наукову літературу. Віртуальний проект — це не стільки інформаційне середовище, скільки середовище власного саморуху, саморозвитку, а головний результат — генерація нових власних творчих здібностей.
Діти самостійно досліджують теми з математики, розвивають літературні здібності, покращують знання з мови, досліджують свої творчі роботи на виховну та методичну цінність, на раціональність дизайнерського задуму (кольорова гама, єдність стилю, проектування структури), на інформативну завантаженість екранної сторінки, на послідовність, лаконічність та доступність викладу навчального матеріалу.
Використання мультимедійних презентацій вчителем може якнайкраще забезпечити наочність, тому що у дітей більш розвинена зорова та емоційна пам’ять. А також за допомогою власних презентацій Microsoft Power Point вдається компенсувати відсутність в існуючих підручниках матеріалів, де відображено сучасні наукові досягнення.
Маю надію, що дана стаття допоможе вчителям математики ефективніше використовувати ІКТН з метою формування таких позитивних якостей особистості школяра, як розумова активність, пізнавальна самостійність, пізнавальний інтерес, потреба в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються, ініціатива, творчість.
Немає коментарів:
Дописати коментар